
F1 - GP van Oostenrijk - George Russell ontkent geruchten en rijdt volgend jaar "100% zeker" bij Mercedes

In aanloop naar de Grote Prijs van Oostenrijk dit weekend, zei Russell op zijn persconferentie: "Er komt dit weekend geen aankondiging, maar ik zal ook volgend jaar voor Mercedes rijden. Dat staat 100% vast." Russell had onlangs nog een gesprek met teambaas Toto Wolff, maar over een vertrek is niet gesproken. "Het is niet ter sprake gekomen en we hoeven er ook niet over te praten, want de vraag stelt zich niet. Ik wil niet in detail treden, maar ik ben er volgend jaar bij, dat is een feit."
In de paddock wordt gefluisterd dat Mercedes uitkijkt om Verstappen binnen te halen. Verstappen staat nog twee jaar onder contract bij Red Bull, maar dankzij de prestatieclausules in zijn contract zou hij mogelijk eerder kunnen vertrekken. Er wordt dan ook volop gespeculeerd over zijn toekomst. Verstappen zou ook in het vizier staan van McLaren, waar hij teamgenoot van huidig wereldkampioen Lando Norris kan worden.



