
ATP Eastbourne - Bergs bereikt eerste halve finale in 2026: "Ik denk beter te zijn dan vorig jaar"

"Ik heb enkele moeilijke momenten gehad vandaag. Hij heeft erg goed gespeeld. Zodra ik mijn niveau enkele punten wat verlaagde, brak hij m'n service", legde Bergs uit. "Plots stond ik achter in de tweede set en moest ik alles op alles zetten om de achterstand weg te werken. Gelukkig heb ik dat goed weten op te vangen. Het was warm, maar het ging eerlijk gezegd. Ik denk dat het moeilijker was voor de toeschouwers die in de volle zon zaten, dan voor ons op het court. Wij kunnen ten minste zweten, wat een beetje helpt", zei hij ook. "Ik ben een Belg. Ik ben de grote hitte niet echt gewend. Ik heb het liever wat frisser, maar de komende dagen moet dat verbeteren."
Hij staat nu in zijn eerste halve finale dit jaar. Die komt op enkele dagen van Wimbledon, waar hij op de hoofdtabel staat. In de halve finales wacht Zizou Bergs een confrontatie met de Brit Toby Samuel (ATP 142).
"Ik heb het gevoel dat het in stijgende lijn gaat. Sinds vorige week in Halle speel ik heel goed tennis. Ik voel me goed en ontspannen. Ik denk ook dat ik een betere speler ben dan vorig jaar. Soms tonen de resultaten het niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Het belangrijkste doel is om te blijven vooruitgaan. De resultaten zullen dan volgen."



